3 Aralık 2006 Pazar

Yetişkin Eğitimi'nde Program Alanları

Yetişkin eğitimi - üzülerek belirtiyorum- sadece, biçki - dikiş kurslarından ibaret değildir, ancak nedense öyle algılanmaktadır. Yine kurumlara ait tüm tatil birimlerinin adı, nedense, Eğitim ve Rekreasyon merkezi vs.dir. Bu anlayış eğitimin ne kadar ciddiye alındığını göstermektedir.


Yetişkin eğitimi programlarını genel olarak 2 başlık altında inceleyebiliriz :

1 - Genel Yetişkin Eğitimi Programları,

a - Destek Programlar : Okuma - Yazma kursu, Temel eğitim ( ilk ), lise bitirme kursları, üniversiteye hazırlık, dil kursları, Türkçe, matematik vs. takviye kursları.
b - Denklik Sağlama Programları : Açık ilköğretim, Açık lise, Açık öğretim.
c - Öğretim Dışı Programlar : Sosyo-kültürel kurslar ( Gitar, bale, halk oyunları, tiyatro vs. )

2 - Mesleki ve Teknik Yetişkin Eğitimi Programları,

a - Ekonomik ve Mesleki Teknik Yetişkin Eğitimi : Daktilo, bilgisayar, Fotoğrafçılık, ağaç işleri, traktör kullanımı, pastacılık, çocuk bakımı, trikotaj, formenlik kursları.

b - Kırsal ve Toplumsal Kalkınma : Çiftçilik, Hayvancılık ( Sığırcılık, tavşancılık vs. ), Kooperatifçilik, Halk Sağlığı, Anne - baba eğitimi.


Unutulmaması gereken en önemli nokta grubun eğitsel ihtiyaçlarıdır. Kırsalda çalışan bir eğitim uzmanı için belki öncelikli programlar kırsal ve toplumsal kalkınma programları olacaktır. Yine bir işletmede çalışan eğitim uzmanı mesleki teknik yetişkin eğitimi programlarına öncelik verecektir.

Hiç yorum yok: